Volvic – Saint-Ours, 27.4 km, 634 m ↑, 334 m↓

20 juli 2021 - Saint-Ours, Frankrijk

Een stralende ochtend, en we hebben er weer zin in na de rustdag van gisteren. We doorkruisen Volvic en klimmen dan via een enorm beeld van een zegenende Maria naar het Chateau de Tournoël dat we gisteren al zagen liggen vanaf de camping.

Tot mijn verbazing stijgt het daarna nog een hele tijd door. We zijn vandaag op het noordelijkste deel van de route, geen Puys meer hier, maar wel lieflijk boerenland met weilanden, bosjes en beekjes, en meer welkome schaduw dan verwacht. Maar de dorpjes zijn verstoken van voorzieningen en mensen, en ik moet een tuin in sluipen om bij een buitenkraantje de waterzak te vullen.

We picknicken in een prachtige bloemenweide. De kilometeraanduiding op de overzichtspagina van onze Topoguide klopt niet: na 27 km. zijn we pas in St. Ours, nog zeker 5 km. vóór  de beoogde camping in Pontgibaud, en we besluiten bij St. Ours te kamperen. In het dorp sla ik boodschappen in voor een flinke bonensalade.

Na nog een paar kilometer langs een drukke weg zijn we blij als we camping Bel Air bereiken: een zeer kinderrijke camping met chloorzwembad en megaspringkussen. Wij belanden op een pas ontgonnen stoppelweitje zonder schaduw, maar de zon zakt toch al snel weg. Ik fiks een lekkere en voedzame bonensalade en Pjotr plant de komende dagen.

Les 4: 27 km is ook te veel