Rustdag St. Hippolyte

7 juni 2022 - Saint-Hippolyte, Frankrijk

Dinsdag

We slapen lekker in onze trekkershut en horen 's nachts wat buitjes vallen. We plannen de komende dagen en ik bel een paar accomodaties om te reserveren. Dat gaat inmiddels in redelijk soepel Frans!

Aan het eind van de ochtend nemen we een kijkje in het dorp. Da's gauw bekeken, het is piepklein en er valt weinig te beleven. Het ligt hier wel prachtig, diep in een kom, omringd door beboste heuvels en verticale rotswanden.

We brengen verreweg de meeste tijd door in de supermarkt, waar we onze voorraden aanvullen en lachwekkend veel eten voor de rest van deze dag inslaan. Terwijl we daarmee bezig zijn komt er een bui omlaag, die hebben we dan mooi gemist. Het is fris zonder zon, als die wel even doorbreekt is het meteen heet, vest aan, vest uit dus, vandaag.

Thuisgekomen bak ik een grote omelet champignons als lunch, fijn, dat keukentje. We plannen nog even verder, pakken de e-readers erbij en hangen lekker rond. Ik ginnegap wat met een groep Elzassers die hier is om te vissen, maar eigenlijk de hele dag zit te eten onder een afdak. Maar geen vis, want daar zitten te weinig calorieën in 😀!

Het is alweer tijd om te eten en te koken, en zo dreutelt de dag voorbij, hier hadden we echt even behoefte aan. We gaan mooie maar ook pittige wandeldagen krijgen komende week, fijn om daar uitgerust aan te kunnen beginnen.

1. Atie Monni:
    7 juni 2022
    Wel heerlijk toch, zo'n dagje!
  2. Nico Berghuis:
    7 juni 2022
    Mooi verhaal weer, ja Elzassers houden wel van wat kalorietjes, we staan wel eens op de camping van Riquewihr en met mijn 105 kilo ben ik vergeleken met de beheerders daar een zielig sprietje. Ach, allemaal veel te lekker daar!