Excenevex, rustdag 1

19 juni 2022 - Yvoire, Frankrijk

Zondag

Het bleek niet zo'n heel goed idee om op een hete zaterdag aan te sluiten op een volle camping aan het strand. We krijgen een vrij stoffig plekje tussen de mobilhome homes toegewezen.

De overburen zitten, terwijl ze steeds dronkener worden, tot 4 uur voor de hunne te lawaaien. Ik duik om een uur of 3 de oordopjes op die in Belfort werden uitgedeeld, die zijn merkwaardig effectief. Pjotr heeft besloten te accepteren wat er gebeurt en schiet lekker op in z'n boek. We zijn allebei de Dune boeken aan het lezen, 6 dikke pillen als het papier zou zijn, leve de e-reader.

Al voor achten branden we de tent uit. Ik haal ontbijtspullen en breng een half uurtje door in de rij in het winkeltje. Na het ontbijt is er geen streepje schaduw meer op onze plek, we besluiten op te breken en op een schaduwplek met WiFi aan de planning te gaan werken.

Eerst even het zwembad in. Het is een leuk zwembad om te spelen voor kleine kinderen, echt zwemmen is er niet bij. Het koelt wel lekker af.

We kunnen al om 11 uur onze glamptent in ipv om de reguliere 4 uur 's middags, da's fijn. De tent is mega, met een keuken met koelkast,  stromend water en ingebouwde douche en wc, wat een luxe!

De rest van de dag lezen we bij de tent en maken we een paar zwemrondjes: wandelingetje naar het meer, daar een duik en op de terugweg nog een poosje het zwembad in. Het strand is druk en heet, daar kunnen we komende dagen nog wel eens gaan liggen als het weekend voorbij is.

Morgen gaan we de uitrusting sorteren en kijken wat er naar huis kan. We hebben besloten in ieder geval de kookspullen terug te sturen: ze zorgen voor veel gewicht, we gebruiken ze niet vaak en aan MSR tankjes is moeilijk te komen hier. De adapter naar Campinggaz werkt te slecht om daarmee te blijven knoeien.

We gaan proberen Nederlanders te vinden die de spullen mee terug willen nemen. Ben je of ken je iemand die bij het meer van Genève is laat van je horen 😀!

1. Connie:
    19 juni 2022
    WAuw een heel huis 🍀
  2. Monique Rippen:
    20 juni 2022
    Prachtig, wat een mooie tent!
  3. Lida van der Himst:
    20 juni 2022
    Mega!
  4. Marlies van den Munckhof:
    22 juni 2022
    Mooi tentje 😁👍!
  5. Pim Berends:
    22 juni 2022
    Volgens mij zitten jullie op een Huttopia camping. Toevallig zitten wij in precies dezelfde tent op een Huttopia camping in de Auvergne