Chateau d'Alteville, rustdag

18 mei 2022 - Étang de Lindre, Frankrijk

Wo 18 mei 2022

Rustdag

Ons diner a deux bestaat uit een mooie groenten + kaasschotel en een heerlijk stuk taart, helemaal goed. Daarna krijgen we een gratis chiropraxiebehandeling aangeboden van een andere gast die daar in Amerika een cursus voor gevolgd heeft. Dat is ons iets te avontuurlijk.

Pjotr voelt zich zó thuis in dit kasteel dat hij me over heeft weten te halen de rustdag die we op de volgende camping hadden gepland hier te nemen. Dat scheelt ook een dag asfaltlopen in de hitte: morgen belooft het wel warm maar minder zonnig te worden. Het dagje extra is gauw geregeld en we kunnen ook een was laten draaien.

We slapen heerlijk in de grote, stille, koele kamer. Het ontbijt is in stijl: alles erop en eraan. Van mooi servies, en uit dezelfde serie spotten we ook kandelaars, bloempotten en een lamp, da's nog eens consequent.

Na het ontbijt installeren we ons op ligbedden in het park en gaan we aan de slag met de planning voor de komende periode.  We hebben nog 2 dagen vlakte en etangs en dan gaan we de Vogezen in. Daar hebben we zin in!

Sinds we in Frankrijk zijn hebben we precies 0 (nul) andere wandelaars ontmoet. Langs de Moezel zagen we nog wel wat heuvelvermijdende fietsers maar sinds Liverdun zien we geen andere reizigers meer. Er is hier ook bar weinig te beleven, zelfs levensmiddelen en horeca moet je met een lampje zoeken als je de actieradius van een wandelaar hebt. We verheugen ons op iets meer leven verder op de route.

De planning blijkt een hele toer omdat we goochelen met veel variabelen: prettige dagafstand, liefst kamperen maar liever niet wild, zo weinig mogelijk slepen met voorraad,  geen al te dure overnachtingen 'onder dak', graag logeren bij een klooster en op de Grand Ballon, het is een hele verlanglijst. Daarbij is het volgende week Hemelvaart, echt zo'n weekend dat iedereen er op uit gaat, dus toch maar wel een eind vooruit reserveren.

Pjotr plot de route in waarbij we de GR5 behoorlijk trouw volgen, ik check accomodaties en zorg voor reserveringen. Er blijkt inderdaad al een refuge vol te zitten. We plannen 11 dagen vooruit en zijn daar tot een uur of 4 zoet mee.

Rond lunchtijd biedt Annette aan een pizza voor ons mee te brengen uit het dorp, nou graag! We genieten van de rust en de ruimte hier.

Geen foto's vandaag, de fotograaf heeft een vrije dag 😉.

1. Carola:
    19 mei 2022
    Klinkt als een prima plaats voor een rustdag. Groot gelijk! En het plannen....is de helft van de lol! Veel wandelplezier 🚶