Entraygues-sur-Truyère 600m

29 juli 2023 - Entraygues-sur-Truyère, Frankrijk

En ja, het loopt anders dan we bedacht hadden. Vannacht heeft Pjotr buikgriep + migraine gekregen. Zonder in details te treden: hij is flink beroerd en moet rap naar een echt bed.

Ik ga op zoek naar accomodatie in het dorp. Er is weinig keus in zo'n vakantieweekend.  Eén fijne B&B heeft nog plaats maar daar kunnen we pas om 17.00 inchecken, ook als ik vertel dat Pjotr ziek is. We mogen tot die tijd wel op de camping blijven staan. Pjotr slaapt door in de tent tot de zon daar op komt te staan, dan dut hij verder in z'n stoeltje.

Ik annuleer de kanotocht, misschien morgen? Op m'n gemak bekijk ik het dorpje, drink koffie op een terrasje en haal iets lekkers als lunch bij de bakker. In de middag hang ik met Pjotr rond bij de tent: beetje lezen, beetje zwemmen in de rivier, precies op het punt waar de Truyere in de Lot stroomt. Voor hele volksstammen ziet hele vakantie er zo uit, ik vind 1 zo'n dagje wel oké maar hoop dat we gauw genoeg weer verder kunnen.

Om een uur of 4 pak ik ons hele huishouden in en verslepen we ons naar de B&B, die 600m verderop ligt. We hebben een ruime, rustige kamer met lekkere badkamer. Pjotr neemt een douche en is daarna snel onder zeil. Ik verken de Nespressomachine en weet er heet water uit te toveren: er staan verschillende blikjes lekkere thee. De WiFi werkt zowaar, en ik ga aan de slag met het opladen van alle accu's en apparaten.

Hoe verder weten we even niet, dat hangt helemaal af van Pjotr's herstel. We konden gelukkig een optie op deze kamer krijgen voor morgen, dus dakloos worden we in ieder geval niet.

Wordt vervolgd...

1. Nico Berghuis:
    29 juli 2023
    Beterschap voor Pjotr, ik wens jullie morgen dagje lekker herstellen in en rond de comfortabele B&B en dan weer fit en fluitend en route!
  2. Connie:
    Beterschap!
  3. Nellie:
    29 juli 2023
    Beterschap pjotrhier alles oké.
  4. Monique Rippen:
    29 juli 2023
    Spoedig herstel voor Pjotr !
  5. Anne van Tuinen:
    29 juli 2023
    Beterschap. Fijn dat je een goede plek hebt kunnen vinden.
  6. Atie Monni:
    29 juli 2023
    Goed uitzieken en dan weer fijn op pad. Beterschap!
  7. Jolanda Hoeijmakers:
    30 juli 2023
    Wat een pech, goed opknappen en dan weer lekker op weg!!
  8. Kim:
    30 juli 2023
    Beterschap Pjotr, hopelijk een snel herstel zodat jullie de reis kunnen voortzetten.