Een dagje cruisen.

31 mei 2005 - Sorrento, Italië

Pozzuoli - Sorrento, 8km fietsen en 2 boottochten.

We pakken rustig in, de boot naar Ischia vertrekt pas rond 10.30u. Als alles ingepakt is, blijkt het pas 9.10u te zijn, misschien kunnen we de boot van 9.30u nog halen. We dalen af naar de haven en ja, we halen het nog net.

Een prachtige boottocht door de baai van Napels volgt. Anderhalf uur later leggen we aan in Ischia. We hebben besloten in 1x door te reizen naar Sorrento en daar een rustdag te nemen. Wel moeten we 6 uur wachten op de boot naar Sorrento, die maar 1x per dag gaat.

We pikken een Volkskrant op, huren ligbedden en een parasol op het strand en slaan ons dapper door de wachttijd heen. De jongens amuseren zich prima in de lauwe zee en graven zich in in het zand.

Tegen vijven keren we terug naar de haven om kaartjes te kopen. De boot naar Sorrento is wat te laat en tijdens het wachten hebben we veel bekijks. We krijgen regelmatig complimenten over onze mooie jongens en de reis die we ondernemen.

De snelle boot brengt ons in drie kwartier naar Sorrento, waar het nog maar een paar km klimmen naar de camping is. De terrascamping is erg mooi, maar ons plekje niet: smal en stoffig. Het eten in het campingrestaurant is wederom prima.

Het is wat later dan anders en de jongens zijn erg moe: ze vallen bijna letterlijk om van de slaap. Als ze eenmaal in bed liggen, slapen ze direct in.

Pjotr en Petra genieten nog even van het adembenemende uitzicht op de golf van Napels. De smog is weg en de lichtjes branden langs de hele kustlijn. De Vesuvius torent er bovenuit.