Welkom, reis met ons mee Richting Rome via de GR 5, de Ligurische kust en de Via Francigena

23 april 2022 - Maastricht, Nederland

Welkom op ons reisblog! Wij, Pjotr en Petra, gebruiken deze site om je op de hoogte te houden van onze voetreis Richting Rome. Petra blogt en Pjotr fotografeert.

Ons plan is de GR5 (Grande Randonnee 5) te volgen van Maastricht tot de Middellandse Zee. Daar komen we dan vermoedelijk begin augustus aan.

Dan gaan we naar het oosten, via de Via della Costa langs Italiaanse kust of, als het daar te druk is, iets landinwaarts via de Sentiero Liguria of nog iets hoger via de Sentiero Italia door de bergen. Die zouden we kunnen volgen tot voorbij Florence, om rond Bibbiena op de Via di Francesco over te stappen .

Een andere optie is om in de buurt van Sarzana de Via Francigena op te pikken en die te volgen tot Lucca. Daar kunnen we dan beslissen we of we de Francigena blijven volgen tot Rome of dat we naar Florence stappen om van daaruit de Via di Francesco naar Rome te nemen. Als we de langste varianten lopen zijn we ruim 3200 km op pad. Er zijn nóg meer routes, die vind je op de Pelgrimswegensite.

Als we in Rome uitgekeken zijn beslissen we over de terugreis: misschien ook wel lopend? We hebben allebei een sabbatical van een jaar vanaf eind april 2022, dus veel tijd.

Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van onze belevenissen? Meld je dan aan voor onze mailinglijst!

Heb je een vraag of wil je iets kwijt maar gebruik je daarvoor liever niet de voor iedereen zichtbare 'reacties'? Stuur dan een mailtje naar [email protected]

Tip: als je op het tabje 'Richting Rome' klikt zie je daaronder de link naar ons verslag over onze oefenvoetreis door de Auvergne in 2021.

1. Cisca de Weert:
    23 maart 2022
    Jee wat een mooi avontuur, Petra!
    Leuk om jullie te volgen. Dus ja, zet mij maar op de mailinglist.
    Goeie reis!
  2. Monique Rippen:
    8 april 2022
    Ik ga jullie zeker volgen! Ik een jullie vast een hele mooie reis toe met heel veel wandelplezier op het meest geschikte schoeisel 🤣🤣👍🍀💝
  3. Jolanda Hoeijmakers:
    8 april 2022
    Lieve Petra en Pjotr, Wat een mooi avontuur gaan jullie tegemoet!! Natuurlijk ga ik jullie volgen! Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst! Jullie zijn er klaar voor!!
    Liefs oet Hôrs😘🍀
  4. Sophie Verbong Strijbos:
    10 april 2022
    Hoi Petra en Pjotr,
    Van je moeder mijn zus dus heb ik jou website gekregen , superleuk en mooi om jullie te volgen , alvast heel veel wandelplezier het lukt jullie vast wel en jullie kennende gaan jullie er helemaal voor.🥾🥾🥾🥾🚶‍♀️🚶‍♂️
    SUKSES.
    Lieve groet uit Velden Sophie.🙋‍♀️
  5. Joitske Hulsebosch:
    12 april 2022
    Jullie gaan bij mijn feedly! Veel plezier!
  6. Carola:
    12 april 2022
    Wat een bijzondere reis gaat dat worden! Veel plezier, ik heb me aangemeld jullie te volgen. Vele mooie kilometers gewenst! Hartelijke groet, Carola
  7. Erika Castricum:
    13 april 2022
    Wat leuk om jullie op deze manier te volgen! Goede reis gewenst en geniet van 't avontuur!
  8. Simone Scheffer:
    13 april 2022
    Petra, heel veel succes maar vooral plezier gewenst dit aankomende jaar! Wat een prachtige beleving gaan jullie tegemoet. Ik ga jullie volgen!
  9. Lida:
    13 april 2022
    Wij volgen jullie zeker. Een heel goede reis alvast!
    We kijken de serie 'Dwars door de Lage Landen' op België net 1. Zij volgen de GR5 vanuit België tot Pieterburen. De laatste aflevering waren zij in Belgisch Limburg. De volgende komen ze in Nederlands Limburg.
    Een gedeelte van de route zien wij al!
    Een heel goede reis alvast!
  10. Marianne van Gent:
    Hoi Petra en Pjor,

Wat een avontuur zeg!
    Lijkt me prachtig en indrukwekkend om te doen! Italie is zo'n mooi land!
    Is ook veel doorzettingsvermogen voor nodig.
    Hopelijk niet te veel last van jullie voeten haha.

Ga jullie volgen. Ben erg benieuwd.

Liefs Marianne
  11. Atie Monni:
    15 april 2022
    Wat mooi om zo'n voetreis te maken! Jullie hebben al veel wandelervaring dus zal wel lukken. Veel plezier in het mooie Italië!
  12. William:
    16 april 2022
    Samen een mooi avontuur beleven en vol verhalen en rijkdom terugkomen. Prachtig!
  13. Jos en Nel:
    18 april 2022
    Hoi Petra en Pjotr,
    Top dat jullie dit avontuur aangaan.
    Wij gaan jullie zeker volgen:heel spannend!!
    Heel veel succes, heel veel wandelplezier en geniet van
    alles om je heen.Heel veel groetjes vanuit Swolgen Jos en Nel Strijbos.
  14. Martine from Rome:
    Hello Petra and Pjotr,
    what a marvellous initiative! Enjoy your trip! Can wait to see you in Rome and hear you telling all your stories!
  15. Sabrina Meijdam:
    19 april 2022
    Wat een mooie droom die jullie laten uitkomen. Ik ga het verhaal ter inspiratie volgen. Wie weet durf ik ook ooit die stoute schoenen aan te trekken. Echt zo gaaf, geniet ervan . ( dan geniet ik mee door jullie verhalen) lieve groet, Sabrina
  16. Marco di Bologna:
    19 april 2022
    Ciao Petra e Pjotr,vi seguo con interesse e se camminerete per l'Emilia o vicino potremmo camminare per qualche giorno assieme
  17. Petra Peeters:
    20 april 2022
    Great idea Marco, let's stay in touch!
  18. Sophie Verbong Strijbos:
    23 april 2022
    Hoi Petra en Pjotr

Nog 1 nachtje slapen😴 en dan beginnen jullie beide aan je droomreis 🥾🥾🥾🥾 voor jullie beide een goede nachtrust zodat jullie uitgerust en vol goede moed aan deze tocht beginnen, heeeeel veel sukses en wandelplezier.

Lieve groet uit Velden Sophie.🙋‍♀️