Villar-Saint-Pancrace - Brunissard

20 juli 2022 - Villar-Saint-Pancrace, Frankrijk

Woensdag

14,6km, 1320 hoogtemeters, top 2480

We worden wakker van klokgebeier: het is 7 uur, het tijdstip dat ons ontbijt wordt geserveerd. Rap uit de veren dus, na een nacht van diepe slaap. We doen ons best op het ontbijt, en stappen even na achten de deur uit.

We gaan klimmen naar de col des Ayes, en omdat we laag zitten wordt dat een klim van ruim 1300m. We hebben inmiddels zoveel geklommen dat dit geen angst meer inboezemt. En terecht. De klim verloopt mooi geleidelijk, eerst over een autovrije zandweg, dan over een vriendelijk klauterpad door het bos. Bij een buvette, die zowaar open is, drinken we koffie en treffen we Marcel weer. Hij was ooit veldwerkbegeleider van Tim en een collega van Pjotr's mannenkookgroepmaat Mark, kleine wereld weer.

We picknicken als we nog een kleine 300m naar de top hebben te klimmen, groetend naar en begroet door voorbijklimmende lopers. Kort daarna ontmoeten we Clemens, die ook vanuit Maastricht is vertrokken, Marcel kondigde hem al aan. Samen lopen we het laatste stukje naar de col, en samen dalen we af naar de camping, een km of 5 verderop in het bos. De camping is groot en doet zeer relaxed aan, iedereen zet z'n kampeermiddel maar ergens neer in het bos, zo ook wij.

We zijn vroeg, en hangen lekker op de bank in een enorme loungetent-met-wifi. We puzzelen nog wat op het laatste stuk van de route en er groeien wat ideetjes. Nu douchen en daarna een kwartiertje verderop eten, Clemens eet mee.

1. Atie Monni:
    20 juli 2022
    Eet smakelijk!
  2. Nico Berghuis:
    20 juli 2022
    Ach, wat weer een genoeglijke aflevering, fijn om te lezen.