Liverdun - Brin-sur-Seille

15 mei 2022 - Amance, Frankrijk

Zo 15 mei 2022

32,6 km, 578 hoogtemeters, top 408

Al voor achten verlaten we de camping, de poort is nog niet eens open. De code hebben we al weggegooid dus we kruipen onder de slagboom door.

Locus heeft een grappig doch verwarrend weggetje bedacht richting een oude spoortunnel. Daar mogen we niet door, er gaat wel een steil trappetje naar boven, en daar zitten we weer op de GR5.

We klimmen Liverdun uit via een brede zandweg door een bos. Dat blijkt meteen het thema van vandaag: brede zand/steenweg door het bos. En dat 32 km lang.

De eentonigheid wordt doorbroken door Cusines, een stoffig dorp waar we voor een laatste keer de Moezel oversteken en boodschappen doen die we de hele dag mee moeten slepen. We komen ook door wat andere dorpjes, die er soms nog wel schattig uitzien maar over geen enkele voorziening beschikken. Voor het eerst saaaai, dat helpt niet met kilometervreten. Het water raakt ook op, terwijl het best warm is. Ik loop op zich prima,  maar veel lol heb ik daar vandaag  niet in.

Tegen zessen bereiken we dan toch Brin sur Seile, waar we logeren bij B&B Le clos Darwin. Een fijne plek, zorgvuldig maar niet al te praktisch ingericht. Hele grote slaapkamer, maar een 140 cm bed en een piepklein bankje bijvoorbeeld.  Maar ook een lekker buitenterras en de gelegenheid je eigen eten te knutselen. Bij de Proxi even verderop (die gewoon open blijkt op zondagavond, we hadden die boodschappen niet mee hoeven slepen) haal ik koude cola en pils om ons vocht aan te vullen.

Pjotr hangt de tent uit zodat die kan drogen (veel ochtenddauw vandaag) en vlijt zich vervolgens met de was in bad. Als ik ook gebadderd heb warmen we de meegesleepte magnetronmaaltijden op en verorberen die op het nog warme terras.

We puzzelen verder op de komende dagen: het wordt zomerweer, tijd voor een rustdag ergens.

En zo zitten er dan 3 weken op. Het voelt alsof we al eindeloos lang op reis zijn. Er groeit een goede routine door de dagen: inpakken, opstappen, kilometers maken, pauzeren, en aan het eind van de dag elke keer weer op een andere plek thuis raken, wat meestal wonderwel lukt. En al 3 weken nonstop mooi droog weer, dat is een cadeau van jewelste en maakt het reizen heel veel makkelijker.

Nog een paar simpele etappes en dan komen we aan in de Vogezen en krijgen we de eerste bergen, spannend!

1. Connie:
    ☀️🍀👍👏
  2. Marlies van den Munckhof:
    15 mei 2022
    Alweer drie weken onderweg, heerlijk om zo mee te kunnen lezen! Ik zie elke avond uit naar jullie volgende verslag 👍
  3. Anne van Tuinen:
    15 mei 2022
    3 weken al. En al bij de Vogezen. Keep on the good spirit. Het is een prachtig reisverslag..
  4. Judith:
    15 mei 2022
    Blijft heerlijk lezen en kijken naar die prachtig groene foto's!
  5. Atie Monni:
    15 mei 2022
    Ook ik lees elke avond het verslag in mijn vakantiehuis. Het gaat als het ware bij de avond routine horen. Heel leuk om zo mee te kunnen "reizen" . En knap van jullie al die kilometers elke dag. Groetjes