Op weg naar het zuiden.

23 mei 2005 - Borgo Sabotino-foce Verde, Italië

Rustdag Ostia.
's Middags spelen we in zee en trapt Tim in iets scherps. Het resultaat is een lelijke, diepe wond in zijn teen. We peuteren een uur met een speld om al het zand eruit te krijgen. Dat lukt wonderwel, ook omdat Tim erg flink is tijdens de operatie. Verder is het een zonnige stranddag.

Ostia - Foce Verde, 58km, gem. snelheid 18km per uur.
Om 9.40u stappen we op de fiets. Er staat een stevige zuidenwind die we de hele dag tegen hebben. Het is hard werken. De kustweg is veel drukker dan de kaart doet vermoeden, en het is onrustig fietsen langs alle geparkeerde auto's. De jongens moeten er allebei aan wennen dat hun fietsen breder zijn met tassen erop. Otto verliest een keer een tas omdat hij te dicht langs een geparkeerde auto rijdt.

We gaan van de kustweg af, op zoek naar meer rust, maar ook die weg is rommelig met veel verkeer. Elk potentieel picknick-plekje is al bezet door dames die op 'klanten' wachten.

Bij Foce Verde nemen we de eerste de beste camping, Poseidon. We krijgen een erg mooi plekje onder de wijnranken bij vijgenbomen. 's Avonds dineren we in Foce Verde. Uit eten is hier zo lekker dat zelf koken erg onaantrekkelijk wordt. In het donker fietsen we terug naar de camping, voor het eerst met de lampen aan. We slapen prima 's nachts en hebben geen last van het onweer.