Boemeletappe

26 juni 2005 - Trogir, Kroatië

Split - Trogir, 36km, gem. snelheid 19,5km per uur.

Na een uitgebreid ontbijt en nog meer levensverhaal van onze hospita stappen we weer op. Gelukkig verlaten we Split op een zondag: we moeten over veel grote 3-baanswegen met enge afslagen naar links, en denken soms toch op de snelweg verzeild te zijn. Gelukkig is het rustig, we moeten er niet aan denken dit te doen met razend vrachtverkeer!

De weg langs Kastela valt erg tegen. Hij is niet mooi want loopt achter de kust langs, en wel druk, want zondag, en on-Kroatisch hobbelig. Het schiet gelukkig wel goed op (want vlak), en rond de middag bereiken we het pittoreske Trogir. We hebben de afgelopen dagen echter al zoveel pittoresks gehad dat Trogir ons geen extra warm gevoel bezorgt. Dat hoeft ook niet, want het is al heet genoeg.

We picknicken met op de markt bij elkaar gescharrelde lekkernijen en rijden dan de laatste paar kilometers naar de grote strandcamping. We zetten de tent op en hebben uitzicht op pijnbomen en zee, niet verkeerd! Weer een duik in zee natuurlijk.

Na een flink aantal potjes pesten eten we in het campingrestaurant. Zelf koken doen we nog maar heel weinig, uit eten is hier erg goedkoop en meestal best lekker, en zelf koken bewerkelijk en oncomfortabel.