Vianden - Keiwelsbach

2 mei 2022 - Reisdorf, Luxemburg

Ma 2 mei 2022

22,9 km 569 hoogtemeters, top 425m

Om te beginnen: dank voor al jullie enthousiaste reacties op deze blog! Ik zou wel overal op willen reageren maar dat gaat te veel afleiden, weet echter dat we de reacties zeer waarderen en dat ze me aanmoedigen te blijven schrijven, ook over een wat minder spannende dag zoals vandaag.

Na een warme nacht in het hotel, we raken blijkbaar gewend aan de vrieskou, staan we rond 7 uur op. We verzamelen onze spullen, eten een bak muesli met melk en al voor achten stappen we naar buiten. Mooi helder weer, weer!

Bij een tankstation haal ik eten voor vandaag: winkels zijn hier opvallend dun gezaaid, tankstations hebben er wel regelmatig een minimarktje bij. Verse groenten en fruit hebben ze daar echter nauwelijks.

We lopen via een fietspad langs de Our het stadje uit, en klimmen al gauw het dal uit, door groene weilanden en met veel uitzicht. Na een paar kilometer treffen we Chantal, die zit te pauzeren in een pauzeprieeltje. We schuiven aan en lopen daarna een heel stuk samen verder.

Veel asfalt vandaag, de routebeschrijving is er zelfs verontschuldigend over. Er zitten wel mooie stukken beukenbos tussen, de beuken zijn al een stuk uitgelopen hier.

Na de lunch nog meer asfalt, met ook een stuk akelig drukke weg. En een tankstation, waar ik yoghurt en chips insla voor op de camping en we de waterfles nog een keertje vullen.

Als we van de weg af mogen is het meteen steil klimmen geblazen, door weilanden en langs ontluikende kersenbloesem. Bij een Lourdesgrot kunnen we even bijkomen. We klimmen nog hoger en komen weer in een beukenbos terecht en er worden flinke rotspartijen zichtbaar, als voorloper van het Müllerthal dat we morgen gaan doorkruisen.

Blij dat het klimmen er weer even op zit vervolgen we het nu vlakke pad. Dat voert ons naar een prachtig beschut dalletje, het lijkt een overwoekerde steengroeve.  Nog een paar kilometer bos en asfalt en dan zijn we, om 3 uur, bij camping Neumühle.

We mogen een plekje uitzoeken, omdat er geen trekkersveldje is raken we helaas al snel ingebouwd door campers.

Voor het eerst is het lekker om bij de tent te zitten, en we drinken een pilsje met Chantal. Pjotr geeft een spoedcursus navigeren met Locus en Osmand, zij pikt dat razendsnel op lijkt het.

Een echte maandag vandaag: weinig bijzonders.

1. David en annemieke:
    2 mei 2022
    Nieuwe routine....na het eten even lezen hoe t de buren vergaat. Succes morgen maar weer en fijne avond
  2. Connie:
    2 mei 2022
    Weer een leuke blog maarre vergeleken met mijn werkmaandag echt niet saai 😀
  3. Atie Monni:
    2 mei 2022
    Fijn dat de temperatuur wat aangenamer is nu. Dat kan ook alleen maar beter worden. Tenzij je hoger in de bergen komt, natuurlijk. De foto's zijn heel mooi.
  4. Ronald:
    Hoi Petra en Pjotr,
    Heerlijk om te lezen, brengt mij weer een beetje terug naar de fietsvakanties die ik gemaakt heb of nog ga maken! Geniet van de momenten en schrijf ze vooral op dan kan ik alleen maar jaloers zijn.. jou opmerking over de maandag, de lessen Frans waren toch best bijzonder? Groet en veel succes, Ronald
  5. Jos en Nel:
    2 mei 2022
    Jullie verhalen zijn altijd iedere dag boeiend om te lezen,het is
    echt of jezelf mee loopt! Jij kunt wel een boek schrijven Petra.
    Leuk dat jullie ook zoveel mensen ontmoeten,
    Groetjes en ga zo door!👍
  6. Ger:
    2 mei 2022
    Zo P&P, dat leest lekker mee! Heel leuk om jullie belevenissen zo te volgen, ontspannend om te lezen. Veel plezier en succes verder. Groet, Ger
  7. Inez S chreurs:
    2 mei 2022
    Leuk om met jullie mee te reizen. Wat een mazzeltje dat ik toevallig Pjotrs bericht op Linkedin zag. Ik verheug me op het vervolg en laat me verrassen door de route die jullie gaan volgen. Heel veel plezier.
  8. Judith:
    3 mei 2022
    In tegenstelling tot jullie saaiheidsconclusie; geen saaie foto's! Nog steeds jaloers op jullie vrijheid !