Excenevex, rustdag 4

22 juni 2022 - Yvoire, Frankrijk

Woensdag

Het regent deze ochtend zoals beloofd tot een uur of 11, dan klaart en warmt het snel op.

We ronden de laatste planningszaken af, op één na zijn alle accomodaties t/m 1 juli geregeld.

De ontbrekende zou volgens voicemail te bereiken moeten zijn op zerosixsoixantdixquatrevingtquinzedixseptzerosix. We moeten 4x bellen voor we dat nummer ontcijferd hebben, en dan blijkt het het reserveringsnummer te zijn dat niet werkt. Nou ja, een bivak opslaan lukt daar vast wel en er is ook genoeg te eten daarboven.

Pjotr voert, knarsetandend, want zowel Osmand als Garmin doen - na een update- moeilijk, de koersen van komende week in.

Ik pak de etenstas opnieuw in en kom tot de ontdekking dat het toch niet zo handig was de andere etenstas te gebruiken om de naarhuisspullen in te doen. Later op de dag loop ik bij Nick langs met een andere tas en haal ik de etenstas terug.

We besluiten een testrondje op de nieuwe schoenen te gaan lopen maar zijn zó in de glampstand geraakt dat we na anderhalve kilometer besluiten terug te keren om te gaan zwemmen.

Niet alleen Nederland is vergeven van de trekkers vandaag, ook op de camping rijden ze af en aan. Er worden her en der bomen gesnoeid, met veel daadkracht en weinig aandacht voor veiligheid.

We zijn wel zo'n beetje uitgeglampt, goed om morgen weer op pad te kunnen. Morgen een korte etappe naar Thonon les Bains, vrijdag gaan we de bergen in, uitgerust en goed voorbereid. Ik heb er zin in!

1. Jule:
    22 juni 2022
    Heel veel succes met de eerste etappes in de alpen! En opnieuw hartelijk dank voor jullie levendige reisverslag!
  2. Marco di Bologna:
    22 juni 2022
    Forza e coraggio,sono sicuro che affronterete il bellissimo percorso alpino nel migliore dei modi
  3. Marlies van den Munckhof:
    22 juni 2022
    Heerlijk, morgen weer aan de wandel! Goed uitgerust en voorbereid op de volgende uitdaging! Geniet ervan!
  4. Paul Jacobs:
    "zerosixsoixantdixquatrevingtquinzedixseptzerosix"
    Daarom nooit op pad zonder een enigma. 😁
  5. Sophie Verbong Strijbos:
    Hoi voetreizigers,

Sukses in het Alpengebied ..
  6. Nico Berghuis:
    23 juni 2022
    Goeie trip gewenst, lekker uitgerust en op nieuwe schoentjes, veel plezier!
  7. Boudewijn:
    23 juni 2022
    Hoi Pjotra
    Als het bij jullie net zo heet is als hier nu, dan beleven jullie een pittig dagje! Gelukkig vandaag een korte etappe.
    Hoezo "nieuwe schoenen"? Bevallen de Chaco's toch niet zo goed?