Les Houches, rustdag 2

2 juli 2022 - Servoz, Frankrijk

Zaterdag

Het is weer stralend weer vandaag, de wolken van gisteren zijn weg en komen, als we het weerbericht mogen geloven, de komende weken niet meer terug.

Na het ontbijt gaan we verder met plannen, met de start van de Franse vakanties in aantocht is het niet meer vanzelfsprekend dat er overal plaats is. Het is een hele puzzel om te komen tot etappes waarbij we niet te veel maar ook niet al te weinig lopen én onderdak hebben. Pjotr plot de etappes, ik reserveer de onderkomen. Een volgende etappe kan pas gepland worden als we weten waar we slapen en we blijven dubbelchecken: één foutje in een datum of etappe en het hele treintje klopt niet meer.

Reserveren kan op verschillende manieren: als je geluk hebt is er een werkend online reserveringssysteem (hooguit 1/3 van de gevallen), en anders is het bellen geblazen, wat inmiddels goed lukt. Als we 'op chique' gaan is Booking handig. Mailen naar accomodaties, zelfs via hun eigen site, werkt zelden: op mails wordt niet of veel te laat op gereageerd.

Bij de meeste refuges mag je kamperen, en dat is fijn: lekker buiten slapen in plaats van in een volle slaapzaal en nog iets goedkoper ook. We gaan wel overal mee-eten, en zijn blij dat we de kookspullen teruggestuurd hebben: slepen met boodschappen is de komende tijd, hoog in de bergen, geen doen. Bovendien zijn er nauwelijks winkels om boodschappen te doen. We plannen ook een hotel en twee nachten B&B in. De eerstvolgende rustdag is pas op 15 juli, we hebben hier en daar wel kortere etappes die tot een soort van halve rustdag leiden.

Pjotr laat zich tussendoor nog even kaalscheren, dat gaat er beter uit zien op de foto's.

We hebben televisie hier en kunnen de Tour de France kijken. Helaas sukkelt die door Denemarken, niet echt inspirerend. Wij gaan op 18 juli aankomen in Briancon, 4 dagen nadat de Tour daar is vertrokken.

We voelen geen enkele aandrang naar buiten te gaan om iets actiefs te doen, met een dagje stilzitten groeit de loophonger beter.

Ik maak alvast een grote bak guacemole voor bij de chili straks, dat wordt voorlopig de laatste zelfkook...

Vandaag 0 foto's,  dat gaan we komende weken dik compenseren, we gaan prachtig terrein in!

1. Inez Schreurs:
    2 juli 2022
    Daar verheug ik me op, dat prachtige terrein om daar foto's van te zien.
  2. Carola:
    2 juli 2022
    Dit klinkt als een relaxte rustdag. Doen jullie goed! Ik kijk ernaar uit de volgende etappes te lezen en de prachtige foto's te zien.
  3. Judith:
    3 juli 2022
    Ojee, te laat!! Alsnog van harte Petra, namens ons allen! Klinkt alsof je echt jarig bent geweest.
    Ben zeer benieuwd naar jullie volgende avonturen. En foto's uiteraard