Les Houches, rustdag 1

1 juli 2022 - Servoz, Frankrijk

Vrijdag

Slaaapen is goed gelukt! Vannacht is er meer regen gevallen dan de afgelopen 68 dagen bij elkaar, extra blij dat we 'onder dak' zijn. Vanochtend regent het nog. Een niet aflatende stroom hikers druppelt (letterlijk en figuurlijk) voorbij. Allemaal concurrentie als het om accomodatie gaat, we houden ons hart vast voor de planning.

Na het ontbijt halen we gebakjes bij de patisserie aan de overkant en ik kan zo veel thee drinken als ik wil met een waterkoker bij de hand.

Felicitaties stromen binnen, dank jullie wel allemaal, het voelt echt jarig zo!

Ik krijg een paar mooie kadootjes: een weersvoorspelling met voor de komende twee weken allemaal 9s en 10en bijvoorbeeld.

We zetten ons aan de planning voor de komende week. Na een krakend begin (we hebben concurrentie van de TMB vwb accomodaties) komen we in een goede flow. We maken de etappes wat korter en dat komt goed uit met leuke overnachtingsplekken: we komen langs wat campings, kunnen terecht bij goed aangeschreven refuges en boeken voor donderdag een chique hotel in Tignes. Een kadootje, de wetenschap dat we lekker kunnen gaan lopen en slapen.

Voor het derde kadootje verzamelen we al ons textiel: Pjotr installeert zich in de wasserette een kilometer verderop en komt met schone was thuis.

Een volgend kadootje is Zelf Koken. Niks te uit eten, dat 'moet' al te vaak, zelf kunnen koken is nu de attractie. Dit appartement heeft zelfs een oven, dus dat wordt groententaart vandaag. Ik ben bang dat we scheurbuik oplopen als we niet uitkijken: er is, op nogal lege 'salade verte' na, bar weinig groente en fruit te bekennen in de lokale keuken.

Tegen de avond videobellen we met de jongens en daarna maak ik spinazietaart en salade, met als toetje meloen. We zijn nog steeds moe, fijn dat er morgen nog een rustdag wacht.

1. Connie:
    Van harte Petra 😀
  2. Christel:
    1 juli 2022
    Wat heerlijk om zo op reis jarig te zijn, gefeliciteerd!
  3. Su:
    Van ❤️ Gefeliciteerd 🥳
  4. Sophie Verbong Strijbos:
    Petra ..Vanoet Velden van Harte Gefeliciteerd mit diene . Verjeurdaag...🍷🍷
  5. Connie Sleutel:
    1 juli 2022
    Petra, van harte gefeliciteerd met je verjaardag 🥳🎁
  6. Jolanda Hoeijmakers:
    1 juli 2022
    Nogmaals gefeliciteerd lieve zus, en veel plezier met de cadeautjes!! Vooral met het mooie weer zul je blij zijn!! En schone was is ook heel fijn!! De gebakjes houden we tegoed!! Groetjes uit een zonnig Horst
  7. Nico Berghuis:
    1 juli 2022
    Dat is toch een gezellige verjaardag en ook nog een dagje om daar van weer uit te rusten!
  8. Andrea Wolse:
    1 juli 2022
    Van harte gefeliciteerd, Petra!
  9. Carola:
    1 juli 2022
    Van harte gefeliciteerd Petra! Lijkt dat je een heerlijke dag hebt gehad, dik verdiend
  10. Lyset:
    Proficiat!! Mooie cadeautjes hoor 👍
  11. Inez Schreurs:
    1 juli 2022
    Nog net op tijd, Petra om je van harte te feliciteren. Proficiat.
    Na nog een dagje rust kunnen jullie de komende klimmen en afdalingen vast weer aan.
  12. Lian:
    2 juli 2022