Les Houches, rustdag 1

1 juli 2022 - Servoz, Frankrijk

Vrijdag

Slaaapen is goed gelukt! Vannacht is er meer regen gevallen dan de afgelopen 68 dagen bij elkaar, extra blij dat we 'onder dak' zijn. Vanochtend regent het nog. Een niet aflatende stroom hikers druppelt (letterlijk en figuurlijk) voorbij. Allemaal concurrentie als het om accomodatie gaat, we houden ons hart vast voor de planning.

Na het ontbijt halen we gebakjes bij de patisserie aan de overkant en ik kan zo veel thee drinken als ik wil met een waterkoker bij de hand.

Felicitaties stromen binnen, dank jullie wel allemaal, het voelt echt jarig zo!

Ik krijg een paar mooie kadootjes: een weersvoorspelling met voor de komende twee weken allemaal 9s en 10en bijvoorbeeld.

We zetten ons aan de planning voor de komende week. Na een krakend begin (we hebben concurrentie van de TMB vwb accomodaties) komen we in een goede flow. We maken de etappes wat korter en dat komt goed uit met leuke overnachtingsplekken: we komen langs wat campings, kunnen terecht bij goed aangeschreven refuges en boeken voor donderdag een chique hotel in Tignes. Een kadootje, de wetenschap dat we lekker kunnen gaan lopen en slapen.

Voor het derde kadootje verzamelen we al ons textiel: Pjotr installeert zich in de wasserette een kilometer verderop en komt met schone was thuis.

Een volgend kadootje is Zelf Koken. Niks te uit eten, dat 'moet' al te vaak, zelf kunnen koken is nu de attractie. Dit appartement heeft zelfs een oven, dus dat wordt groententaart vandaag. Ik ben bang dat we scheurbuik oplopen als we niet uitkijken: er is, op nogal lege 'salade verte' na, bar weinig groente en fruit te bekennen in de lokale keuken.

Tegen de avond videobellen we met de jongens en daarna maak ik spinazietaart en salade, met als toetje meloen. We zijn nog steeds moe, fijn dat er morgen nog een rustdag wacht.